petek, 09. januar 2015

Patio redesign #1

Trenutno delam na novem projektu, ki sem si ga omislila in sicer bom pozornost posvetila verandi oz. patio kot temu recemo v Avstraliji. Ker ne serjeva zlata tako kot Lord Tywin sva bila po tem ko sva zgradila hiso seveda malo na tesnem z denarjem. Ce bolje opisem situacijo - ko si lastnik parcele in hise, predvsem cisto nove, je milijon stvari ki bi jih rad uredil, a vse se ne da naenkrat. Je treba pocasi in z uzitkom.

Ko sva se decembra 2011 vselila v hiso je bila notranjost dokoncana, zunaj pa razen dovoza v garazo ni bilo urejeno prav nic. Parcela je bila sestavljena iz patia, ki je imel tla iz golega betona in vrta, ki je bil kompozit zaplat blatne zemlje, sodra in obcasnih gruc plevela in divje trave. Spredaj niti ograje ni bilo in marsikaksen firbec iz soseske, ki ni dojel da je hisa ze vseljena je mimogrede prisel firbcat na vrt.

Za patio sem hitro ugotovila da je treba z betonom nekaj narediti, ker je bil zelo prasen in si vsakic v dnevno sobo potem prinesel stopinje prahu. Budget resitev je bila barva za beton.

Preostanek vrta je cakal slabo leto, da sva uspela privarcevati za landscaping, ker za to nisva hotela vzeti kredita. Vmes naju je trpasta soseda tudi prijavila na City Council, ker sva z neurejeno okolico hise kazila izgled soseske. Vrt je sedaj lepo urejen kar se tice zelenja, patio pa je se vedno na budget varianti - vrtna miza s stoli in BBQ. V poletnih mesecih je precej neugodno imeti BBQ ker popoldansko sonce zacne tako pripekati, da se skuhas od vrocine. Torej DIY projekt - redesign patia v nekaj malo bolj udobnega in privatnega.

Ena opcija bi sicer bila da bi montirala sencnike na severni in zahodni strani, a mi ta opcija ni najbolj vsec, ker je taksna bolj "umetna". Moja ideja je bila da patio delno zaprem z koriti za roze in vanje posadim rastline, ki bodo zrasle visoko, imele kosate liste, tropski videz in bodo s tem dajale zeleno senco in privatnost. Na betonskih tleh bi se zgradila lesena tla iz teakovine ali podobnega estetskega trdega lesa. Trenutno staro in zarjavelo vrtno pohistvo bi se zamenjalo z stylish lesenim, z malo bolj lounge lookom. Dragi moz se je javil da mi projekt odobri in assistira, ce mu koncept predstavim v skicah. Torej... konceptna skica v Sketchupu.
Korita za rastline


Rudi je odobril iniciacijo projekta, torej sem sla naslednji dan kupit material v Bunnings (ala Baumax/Bauhaus). Tja sem sla v takem navdusenju da sem malo pozabila narediti tocne nacrte za korita in sem bolj ali manj imela namen it v izvidnico da vidim kako dolgi so kosi lesa in kako bi to logisticno izpeljala s transportom do doma. Pa se je izkazalo da mi v Bunningsu les tudi narezejo na zeljene kose kar se mi je zdelo sploh tako super in mi bo ocitno prihranilo ogromno casa. Pa sem malo iz glave povedala kaksne kose naj mi narezejo. Iz dolgih plank lesa je na koncu prisel majhen kupcek ki sem ga brez tezav nalozila v avto in odpeljala domov. K sreci so vse mere bolj ali manj stimale razen da je na koncu korito ratalo malenkost preveliko. Preden sem se lotila dokoncno kose lesa skupaj sesraufat sem zrisala se malo bolj natancen nacrt, da mi je bilo bolj jasno kateri kosi pasejo skupaj.


Dizajn za korito za rastline (po Bunnings nacrtu)






Prototipno korito v izdelavi


Noge pobarvane

Korito obdano z folijo

Se iz drugega kota

Naslednji koraki so gradnja dodatnih korit v manjsih dimenzijah in z cenejsim materialom. Iskanje primernega dobavitelja tikovine in rastlin.


1 komentar:

Jaka pravi ...

Dopade se mi dizajn nimaš preprosto en kotnik na vogalu, amapak dva s katerima lahk zakriješ konce desek... Če hočeš da bi bilo še lepše prej navrtaj v te vogalnike luknje pa daj vijake na notranjo stran... En tip, verjetno si si že pogruntala, glede na to da boš veliko korit delal si naredi dva distančnika za med deskami, da ti ne bo treba za vsako merit. ;) Dno imaš kakšno? Kar par desek al kak?