sreda, 28. januar 2015

Chilli

Danes sem se odlocila da oberem grm chilija in naredim "chilijev dzem". Ne tak za na kruh namazat, ker nismo mazohisti, ampak tak za poleg kaksnega zrezka ali morske hrane. Korak #1, oberi grm chilija. Tale raste na vrtu ze 3 leta, je visok skoraj toliko kot ograja (1.8m) in obilno poln chilijev. Sorta mislim da je birds eye. Vcasih sva jih sadila v lonce (v Sloveniji) in nikoli niso zrastli tako kosati. Ta grm se ne kaze nobenih znakov "umiranja".

Lepotec

 
Obrane chilije sem zmlela v mini mikserju... macke so jokale, jaz sem kihala in kasljala. Chiliji so vsekakor pikantni kot satan.

Svezi chiliji
 Za poleg sem na koscke narezala se eno rdeco papriko in jo poprazila na stedilniku.

Poprazena paprika

Potem sem papriko in chilije se enkrat sekljala v mini mikserju. Zraven dodala se dve cajni zlicki soli, 1dl kisa in 3 zlice sladkorja. Zakaj tocno te sestavine ne vem... malo po okusu in kakor mi je domisljija narekovala.

Da bo ziher da se bo dzem strdil sem potem uporabila se zelatino. Ta korak je sicer riskanten ker kdo ve kaksen bo na koncu okus. Nekateri ne marajo teksture zelatine, mene ne moti. Ce bi hotela ostati vege bi mogoce lahko uporabila agar agar.



Trenutno se vse skupaj pasteriziram na stedilniku da kaksne smotane bakterije slucajno ne dobijo ideje da bi pokvarile zabavo.

4 komentarji:

Vinc pravi ...

slučajno se s čiliji zadnja leta tut sam ukvarjam in lani sem naredil Sweet chilli sauce (podobna je sladko kisli omaki iz McD kadar naročiš nagce, samo da zraven še zažge). Po svoje je dobra, samo ne paše k vsaki hrani.
Potem sem spackal še domači tabasco ampak sem se zafrknil, ker sem dal nek preveč strupen čili ki ti skuha notranjost želodca. Not gut.
Zato me zdaj zanima tale tvoja omaka...povej mi a je zelo sladka?

Ker ta moja je precej sladka in gosta (zaradi dodanega škroba), kuhaš jo pa kot marmelado :).
Če te firbca in ker vidim da imaš še precej čilijev na voljo -->
http://shesimmers.com/2009/02/how-to-make-thai-sweet-chili-dipping.html

Anonimni pravi ...

Gojenje čilijev in izdelava domačih omak iz njih je v Sloveniji postalo zelo popularno. Tudi sam imam en teglc Habanerotov in en Scorpion Morugo. Če se še računalničarji menijo o receptih, potem veš da gre za pravi boom:
https://slo-tech.com/forum/t216895/0

Vinc pravi ...

na alter.si poteka debata o tem že vse od leta 2008 :)
http://www.alter.si/tabla/showflat.php?Cat=0&Board=prosticas&Number=357102&page=0&fpart=all

kaalen pravi ...

Ha, ko se racunalnicarji zacnejo menit o receptih - ta je dobra.

Moram sprobat mojo omako ampak mislim da ne bo prevec sladka. Nisem prevelik fan sweet chillie omake. Preferiram nesladko, mogoce kaj bolj v stilu harisse. Sem jo pa imela vceraj potem kar nekaj ur v hladilniku pa se ni strdila v jelly konsistenco tako da zgleda da sem malo zasrala s kolicino zelatine ali pa mogoce proces pasterizacije unici. Precej tekoca je zgledala.

Drugace imam tudi en mini grmicek jalapenjotov ampak tiste bom probala v kisu vlozit tako da bodo kot tisti ki jih kupis v trgovini. Za na pizze in mehisko hrano.