četrtek, 02. oktober 2014

Javni transport

Zadnje case malo vec uporabljam javni tranport, predvsem avtobuse. Razlog je enostaven - prakticnost in hitrost. Nikoli si nisem mislila da bom javni tranport kdaj associirala s tema dvema lastnostima, a vendarle je tako. Kampus na katerem obiskujem predavanja je umaknjen malo zahodno od centra mesta, jaz pa zivim na vzhodnem delu in ce bi se zelela z avtom pripeljati "do vrat" bi morala preckati most in se peljati po eni izmed najbolj prometnih cest, ki je ob prometnih konicah prava nocna mora. Z malo eksperimentiranja sem ugotovila da ce sicer oddidem od doma do kampusa za avtobusom imam stevilo in pogostost avtobusov precej omejeno, ce pa se del poti peljem z avtomobilom in potem prestopim na avtobus pa prispem na koncno destinacijo bistveno hitreje kot ce bi se celo pot peljala z avtom. Ta nacin tranporta ima tudi druge prednosti:
  • Parkiranje je enostavno, brezplacno in vedno na voljo v neposredni blizni avtobusne postaje. Parkiranje na kampusu je bila vedno nocna mora. Tudi z dovolilnico za zaposlene sem se vedno z hitrostjo 5km/h vsaj 20min cijazila v krogih okoli kampusa in iskala prosto parkirno mesto. Brez dovolilnice pa je cena parkiranja za vec ur kar visoka.
  • Avtobusov je na pretek ker se z avtomobilom peljem do prve "busway" postaje, ki lezi na eni izmed glavnih avtobusnih relacij. Tako mi niti ni treba gledati na vozne rede ker bo naslednji avtobus v vsakem primeru prispel v manj kot 10 minutah.
  • Avtobus v mesto pelje po posebni progi ki je namenjena samo avtobusom in se s tem izogne prometu. Tudi reko precka preko posebnega mostu, ki je namenjen samo avtobusom in s tem pridobi bliznico ki prihrani vsaj 15min voznje.
  • S tem se prisilim v vsaj nekaj minut hoje in izpostavljenosti soncu in svežemu zraku na dan.
  • Kot studentka (haha) sem upravicena do koncesijske Go kartice, kar pomeni da je cena javnega transporta zelo ugodna.

Ravno oni dan pa sem razmisljala kaj je se ena dodatna lepa lastnost avtobusnega prevoza v Brisbanu in zakaj mi je vsec da zivim v Avstraliji. Ker se ljudje vedno na glas zahvalijo vozniku avtobusa ko izstopijo. To se mi zdi tako lepa gesta in navada ljudi, da je vsekakor omembe vredna. Ni vazno ali ljudje izstopijo pri sprednjih vratih ali pri zadnjih - vedno se naglas rece "Thank you!".

1 komentar:

Leon pravi ...

mislim, da mi sploh ni treba prevec razlagat o tem, da imam iste opazke na Japonskem. Ta "hvala" je itak standard, ko bi se le to pri nas prjelo...