sobota, 01. marec 2014

Animal management

Nimam kej bolj pametnega za objavit pa naj bo tole. Oni dan sem se peljala v sluzbo in sem tam okoli Yatale na avtocesti zagledala tale kombi, ki se mi je zdel interesanten. Animal management iz Logana, torej "zavetisce" oz. inspektorji ki v imenu mestnega okolisa Logana intervenirajo v primerih zlorabe zivali, zapuscenih zivali, mucenja in vsesplosnega managementa prostozivecih zivali.




Na temo varstva zivali, odgovornega lastništva in ostalih tematskih topikov kar se tice domacih zivali bi lahko debatirala se in se. Nekoc, ne tako zelo dolgo casa nazaj, sva z Rudijem sodelovala z 3 razlicnimi organizacijami. Nato sva nekako odplavala po svoje in stikov nisva razvijala naprej. Ostale so 4 macke, ki so se prelevile iz rejniskih v lastniske.

Kar se tice potepuskih zivali je v Avstraliji situacija vsekakor boljsa kot v Sloveniji, vsaj po mojih izkušnjah. Tudi v Sloveniji sva se s tem malo ukvarjala in vsak ve (ceravno nisi slep), da je potepuskih in zapuscenih zivali na pretek. Tega je v Avstraliji veliko manj, vsaj vidnega. Ko malo pocohas pod povrsje vidis da je tudi v Avstraliji precej tega, a se zaradi geografske velikosti verjetno bolj porazgubi. Naprimer, cestnih macjih palacink je veliko manj... so pa zato kenguruji in possumi.

Kar se moje izkusnje z prostovoljci tice bom rekla da je bila tako pozitivna kot negativna vkup. Preko organizacij sem spoznala veliko ljudi, ki so jim zivali pri srcu, na zalost pa sem se srecala tudi z veliko prostovoljci ki niso razmisljali najbolj racionalno in so se z problematiko obremenili krepko preko svojih sposobnosti. To me je nekako odbijalo.

Ce opisem konkretno situacijo - specialni "mega prostovoljci" obicajno gredo iskat zivali v zavetisca, ki jih vodijo mestne obcine in resijo zivali, ki so tik pred evtanazijo. Potem sledi noro klicanje okoli in urejanje bolj primerne nastanitve. Ce si v tem sistemu, se ti stik z mega prostovoljci ne izogne. In tu lezi problem ki me je odbijal.

Ti mega prostovoljci pogosto niso nic drugega kot zbiratelji zivali v skrajno neprimernih okoliscinah (hoarderji). Res da jih resijo pred evtanazijo (death row), ampak potem jih nastanijo v raznih napol podrtih hisah na obrobju mest, kjer je sanitacija in splosna sposobnost ravnanja z travmatiziranimi zivalmi vprasljiva. Nekoc sem sla v hiso, kjer je bilo v vsaki spalnici po 10+ mack, podriskanih in bolanih, hisa smrdela po urinu, na karantenske postopke se pomislili niso, veterinarska oskrba skoraj na nuli in tako naprej. Interakcija s temi mega prostovoljci pa skrajno cudna... kot da je normalno da zivis v hisi kjer je vse poscano od macjega urina in imajo 3 od 2 mack mikrosporijo, vkljucno z lastnikom hise in da je normalno da ima navaden smrtnik v hisi ob vsakem danem trenutku 20+ mack... pa se noben ne sekira zato. Management kapacitet in nekih realnih pricakovanj od potencialnih prostovoljcev-rejnikov enostavno ne obstaja. Vse je kaoticno.

1 komentar:

Anonimni pravi ...

Ojla skoraj 3 mesece brez objav, a ni nič novega