petek, 07. februar 2014

Lunine faze

Ko sem bila mala deklica je moj ati iz Avstrije presvercal en teleskop. Mogoce je bilo iz Italije... ampak verjetno je bilo iz Celovca, ker smo v Celovec pac hodili po kontraband robo, ki je bila malo bolj tehnološko napredna... pa Lego kocke, Ariel pralni prasek in videorekorder seveda. Se se prav dobro spomnim kako smo hodili na take kontraband misije. Otroke nabasat na zadnji sedez svetlo modre Renault 5, po nakupih, potem pa cez zadnje sedeze eno dekco da se je kontraband roba "skrila", otroci smo sedeli na dekci in potem nazaj domov cez avstrijsko-slovensko mejo, kjer smo se carinikom prisrčno smejali da so nam pomahali da gremo naprej brez da bi bolj potanko analizirali kaj se skriva pod dekco.

Teleskop je bil totalni hit... čeprav sem bila punčka in sem se med drugim igrala tudi z barbikami, so me igrace za fante mogoče se bolj navduševale. Tisti teleskop sem potem z najvecjim veseljem nesla k stricu Slavcu in teti Andreji na dvorisce sredi vasi, ker je bil razgled tam lepsi pa se mimoidoci sovascani so imeli priliko obcudovati to tehnolosko cudo. In potem smo gledali v luno in analizirali sirove luknje (kraterje).

Dovolj flashbackov iz otrostva...

Pravkar sem prisla do spoznanja, da so tudi lunine faze v Avstraliji oz. na južni hemisferi ravno kontra kot na severni hemisferi. Ko smo bili majhni so nas učili da se luna debeli takrat ko je oblike črke D(ebeli), in da gre v zadnji krajec oziroma crkuje takrat ko je oblike črke C(rkuje).

Kako sem prisla do tega spoznanja? Ja oba z Rudijem sva bila nekam čudno tečkasta in je Rudi komentiral da je ziher polna luna. Pa sem sla pogledat lunin koledar in mi tole crkovanje in debeljenje lune ni slo skup. Potem sem pogledala se verzijo luninega koledarja za severno hemisfero in so bile slikce ravno kontra. Vau... ze skoraj 8 let živim v Avstraliji pa se mi niti ni sanjalo da tudi luna "deluje" kontra. V nekem smislu fascinantno... zdaj me zanima se ali v Avstraliji vidimo tudi "temno stran lune".

Severna hemisfera

Južna hemisfera
Vir: http://www.sydneyobservatory.com.au/moon-phase-calendar-2/

3 komentarji:

Ladka pravi ...

No, jaz tudi ne bi pomislila na to :-?

Polona pravi ...

Cesa se clovek vse ne spomne. Jaz se se spomin, kako sem si vse nohte na meji pojedla, ker sem pod ritjo nove kopalke skrivala.

kaalen pravi ...

Ja tiste kopalke smo sli pa verjetno iskat na stante v Fernetice