četrtek, 03. oktober 2013

Kulti moderne dobe

...in podobni mindfucki in nadleznosti.

Skoraj vsak od nas je ze dobil tisti znani klice nekega daljnega bivsega sodelavca, sosolke iz vrtca ali sorodnika od katerega nismo slisali ze nekaj let. Pogovor se ponavadi zacne tako v stilu ej, kako si, ful cajta se ze nismo vidli, ful bi blo skoda da bi prijateljstvo umrlo jadajadajada... a prides dones zvecer na en super seminar ki bo spremenil tvoje zivljenje in bos postal milijonar. In potem je najbolje da kar takoj zamenjas telefonsko stevilko in se preselis na drug kontinent, ker ti sicer tezijo v nedogled, tudi ce jim das na najbolj jasen nacin vedeti da te ne zanima... spljoh.

Tiste tipicne piramidne sheme in mrezni marketing na tisoc in en nacin so ze pase, stvar davnih 90. let. Ze v Spodnjem Dupleku vsi vejo o catch the cash, golden something, Amwayu, Avonu, Herbalifu in podobnih modelih. Ponavadi prodajajo neke precenjene produkte... ampak vsaj neki fizicni produkti so pa magari ce gre za zobno pasto za 50 eurov ali osvincene proteine po katerih prdis kot budala. Za tiste bolj drzne so se v zadnjih leti pojavile se malo bolj bizarne variacije. Produkta sploh ne rabis vec... prodajajo osebnostne transformacije kot seminarje za osebnostno rast in samopomoc zapakirane v bizarne vecdnevne "izobrazevalne" tecaje ki niso nic drugega kot bizarne skupinske psihoterapije, kjer ljudje dozivljajo dramaticne zlome, preobrazbe, razodetja, prebujenja in ekstaze. Mkay...

Z nekom sem imela en kratek get together iz cisto nepovezanih razlogov. Takrat sem se mu opravicila, ker sem ga ob neki priliki ze precej let nazaj prav nesramno bockala in vem, da ga je to takrat zelo prizadelo... jaz pa sem kot nedorasla mula se z vecjim veseljem drezala vanj. Slo se je o nekih toplogrednih plinih, kravah, proizvajanju metana in prdenju. Naj bi slo za butast humor pa je izpadlo kot otrocje podjebavanje. Tako da sem mu enostavno povedala da se opravicujem, da sem se tako grdo obnasala do njega.

Pa me potem en teden kasneje poklical po telefonu in povedal, da zadnje case veliko dela na sebi in kako se mu je izboljsalo razpolozenje in odnosi z druzino in da je res da so ga provokacije kot je bila moja vcasih zelo prizadele, ampak da si sedaj tega ne jemlje vec k srcu, da pa se mu je vseeno zdela lepa gesta da sem se opravicila itd. Valda ne bos cloveku rekel briga me na nekaj takega... pa sem mu torej rekla, da je to super. Vsi z leti postajamo bolj zreli in dojamemo da ce bi se sekirali zaradi vsega kar nam nekdo rece, bi se nam mesalo. Potem pa je le rekel, da je bil na nekem tecaju za osebno rast in da bi me rad povabil na zakljucno ceremonijo. O jej se mi je takoj posvetilo da mora biti nekaj takega... ura je bila pozna, ceprav sem se mu opravicila vendarle nisva neka tesna prijatelja in take ceremonije niso primerne za neke daljne znance s katerimi si se v 3 letih slisal enkrat. Torej sem mu pac rekla da imam druge plane, da pa mu zelim vse najboljse.
Ce ne zatres v kali, pride nazaj in te ugrizne v rit... torej me je klical zopet in me tokrat odprto povabil na ta famozni tecaj. Ajej... me ne zanima pa ne zato ker ne bi verjela da dolocene tehnike ki jih uporabljajo na teh kvazi izobrazevalnih tecajih ne delujejo, pac pa zato ker nimam nobenega interesa v tako obliko apliciranja psiholoskih terapij, ki mejijo na kultno in so itak slektivno pobrane iz znanih psiholoskih teorij kot so transakcijske terapije, hipnoza in kognitivno-vedenjska terapija... le da standardne psiholoske terapije aplicirajo bolj ali manj usposobljeni ljudje, v primeru 3-dnevnih intenzivnih tecajev pa jih izvajajo bivsi prodajalci rabljenih avtomobilov, kosmodiska in boogie ribe.

2 komentarja:

Vinc pravi ...

in ce ne pomaga menjava GSM stevilke pa pomaga selitev na drug kontinent ker mu mirno lahko reces "sej bi prisel, pa ne morem" ;)

i i follow, i follow you...

kaalen pravi ...

Ja a ni butasto no... pa tak fajn se mi je zdel preden je zacel s tem vabljenjem, da bi z veseljem se sla kdaj na kavo z njem, ampak ta indoktriniranost v nek self-help program me je pa tko odbila