ponedeljek, 09. september 2013

Zalivalni sistem

O zalivalnem sistemu za najin vrt sem filozofirala ze dolgo casa. Ko smo naredili landscaping so se rastline in trava kar dobro prijele in je bilo tudi kar nekaj padavin v razumnih kolicinah tako da z vrtom ni bilo veliko dela. Zadnja 2 meseca pa ne vem ce je sploh kdaj dezevalo... verjetno je padlo nekaj kapljic a se iskreno ne spomnim, kdaj se je nazadnje posteno uscalo. Zemlja je suha in ce pogledas po soseski ima vecina ljudi suho, porjavelo travo. Le najin Sir Walter premium turf je zelen kot le kaj... pa ga je v zadnjih treh tednih tudi zacelo malo susiti. Vecji problem je z rastlinjem, predvsem z lilijami in nekimi bohotnimi tropskimi rozami v severno-zahodnem delu vrta, ki je najbolj izpostavljen soncu. Zacelo jih je susiti kot po tekocem traku, da so se listi skodrali in posusili in vse skupaj zgleda bolj bogo.
Dva tedna nazaj sem si torej strokovno narisala en nacrt, kjer bom polozila cevi in kapljalnike za zalivanje. Nato sem se odpravila v Bunningsa in kupila 75m debele cevi, 30m fleksibilne tanjse cevi, 30 kapljalnikov na palckah, 50 prostih kapljalnikov, kljukice za vpenjanje, kotne elemente, povezovalne elemente, cepe, ventile in en kup drugih drobnarij. Pricakovala sem 2 uri dela max pa se mi ni shodilo. Prvi dan sem nekaj ur najprej glihala debele cevi, jih polagala na pravo mesto, vpenjala na ograjo, delala priklop na vodno pipo za hiso itd. Do polaganja kapljalnikov niti nisem prisla. Potem en viken nisem imela casa, tako da sem z delom nadaljevala ta vikend. Kapljalniki na palckah so se izkazali za najbolj prirocne in jih je zmanjkalo cisto prehitro. Potem prosti kapljaniki niso imeli zraven pravih elementov za prikljucitev na glavno cev in sem sla nazaj v Bunningsa kupit se nekaj dodatne opreme. Sedaj imam vecino vrta pokritega, moram le se potegniti cev do vrta pred hiso in pogruntati kako avtomatizirati zalivanje trave.

Celoten strosek za opremo je bil nekje $350 in priblizno 12 ur dela. Mislim da sem na koncu namestila priblizno 100 kapljalnikov, pa se dodatnih 20 jih bom. Ce morate pokrivati veliko obmocje priporocam vgraditev ventilov s katerimi se lahko posamezne sekcije vrta odklopi. Vsekakor uporabite nastavljive kapljalnike ker nekatere rastline rabijo vec druge pa manj vode poleg tega pa pritisk v ceveh pri veliki povrsini ocitno ni enakomeren oz. se napravijo zracni zepki pa potem voda nekje ne tece dobro. Luknje v glavni cevi delajte tam, kjer je cev lahko doseci, ker je potem vstavljanje povezav na kapljalnike mnogo lazje. Priporocam da luknje narediti sele tik pred tem ko ste pripravljeni na namestitev kapljalnika. Luknjanje in namescanje kapljalnikov je najlazje ko je sonce in je glavna cev topla in zmehcana.
O problemu zracnih zepkov se razmisljam, ampak mislim da bi bilo mogoce pametno zamasiti konce cevi z ventili, ki se jih lahko odpre da je mozno narediti "flush" celotnega sistema.

Cez vikend se mi je tudi zdelo da nekaj ne stima z vodno pumpo v rezervoarju vode, ker ni nic ropotala in je vse kazalo kot da ne dela... le da mi ni bilo jasno kako je sistem nastiman, ker je voda se vedno tekla. Rudi je danes zjutraj pogledal ce je vse uredu, preveril ce je ven vrglo varovalko itd. Na pumpi je utripala rdeca lucka in je potem klical servis, kjer so ga cez nekaj ur poklicali nazaj in mu povedali da lucka gori v primeru da je vode v rezervoarju zmanjkalo in da v tem primeru pumpa avtomatsko preklopi na vodo iz javnega vodovoda. Sem imela pomanjkanje vode v rezervoarju na sumu pa nisem bila cisto ziher... zdaj vemo, vode ni in cas je da zakurimo kaksen ogenj in zaplesemo indijanski ples za klicanje dezja.

Ni komentarjev: