ponedeljek, 09. september 2013

Rezultati volitev

Bom zacela z rezultati volitev. Rezultati se niso uradni, stetje glasov se poteka, a ne kaze tako zelo slabo. V ospredju je Liberal National Party, sledi Labour, za njimi pa Zeleni. Predvidljiv rezultat. Kar je dobro je da je precej heterogenosti in da je kar nekaj minornih strank ocitno dobilo sedeze v senatu, kar pomeni da bo treba doseci konsenze pri politicnih vprasanjih in to je tisto kar me pri teh rezultatih veseli.

Ko sva z Rudijem sla na volisce malo po kosilu je bila situacija precej umirjena in ni bilo neke guzve v primerjavi z state volitvami, ki smo jih imeli lansko leto in so bile za moje pojme precej bolj agresivne. Lansko leto so se namrec predstavniki politicnih strank pred voliscem precej bolj na glas drli in bolj vsiljeno turili svoje letake v roke. Mimogrede v Avstraliji ne poznamo volilnega molka, tako da ti lahko tudi 20m pred voliscem turijo letake v roke. Na voliscu se pokazes z osebnim dokumentom, poiscejo te v seznamu, precrtajo tvoje ime in ti v roke dajo dva volilna listica - enega za senatorje in drugega za stranke, ce razlozim poenostavljeno. Na enem listicu je bilo 6 imen kandidatov, ki si jih moral ostevilciti od 1 do 6, na drugem listicu pa si imel dve moznosti: ali vpisati stevilko 1 za stranko za katero volis nad crto, ali pa pod crto vpisati stevilke od 1 do 82 za vse kandidate strank. Razlika v teh dveh moznostih jev tem kako se glasovi prerazporedijo, ce stranka za katero volis ne dobi dovolj glasov. Svojo raziskavo volilnih strank sem opravila en dan pred volitvami s prebiranjem njihovih spletnih strani in ogledov nekaj kampanjskih video posnetkov. Ker mi prerazporeditve glasov niso bile prevec jasne in ker sem ocitno malo pedantna, sem se odlocila za opcijo ostevilcenja vseh od 1 do 82 in si na telefonu pripravila seznam mojih preferenc. Tako sem porabila celo vecnost da sem izpolnila tisti listek. Tam do prvih 15-20 sem sla ostevilcevat od spredaj, potem pa je bilo itak vseeno tako da sem jih zacela ostevilcevati od zadaj naprej, naprej tiste s katerimi se res ne strinjam, nato pa tiste ki jih malo manj maram in tako naprej.

Ni komentarjev: