sobota, 23. marec 2013

Tezavne osebnosti in old school postne storitve

Pred nekaj dnevi se je prijateljici in prijatelju iz Velenja, ki sta se pred kratkim porocila, rodil sinko. Njuna zgodba se je skoraj tragicno koncala le kaksno dobro leto in pol nazaj z diagnozo raka, ko se je odraslo zivljenje komaj zacelo. Rak je bil odkrit v 3. fazi ko je ze skoraj presel v 4. fazo, a je k sreci terapija z operacijo, radijacijo in kemoterapijo pomagala in je rak v remisiji. Njuna ljubezen pa je bila nagrajena z nosecnostjo in ko smo se decembra srecali sta oba zarela od srece.

Kaj storis ko si na drugi strani sveta in male bube ne mores iti osebno gledati in vzdihovati ob presezkih ljubkosti? Najprej se malo scmeras od srece, potem se zaves da si se cisto prevec vzivel v vlogo, potem se v mislih malo dregnes in si namignes "he he... naslednja si na vrsti ti", si predstavljas kako bi v rokah drzal svojo lastno struco in ti ne bi bilo vec mar za nic drugega. Potem si jim faus in se se malo ekstra scmeras. Potem posljes darilo in cestitko. In tu pride zelo prav staromodna a nadvse imenitna storitev Poste Slovenije - telegram! Cestitka in skromno darilo sta le dobre 4 ure kasneje dostavljena frisnima starsema in bubi.

No pa se o drugih tekocih zadevah...
Pred dvema tednoma sem zacela delati pri novem klientu.
Analiza "lukenj" in priprava priporocil in strateskih nasvetov je moj prvi produkt, ki ga moram dostaviti v naslednjih nekaj tednih. Zaradi narave dela moram ogromno komunicirati z njihovimi zaposlenimi in tu je tisto kar me je uzgalo direktno v faco. Ce bi me en mesec nazaj vprasali kako ravnam z tezavnimi ljudmi bi odgovorila, da jih asertivno in samozavestno postavim na njihovo mesto. Mala malca! Do sedaj sem naletela ze na toliko razlicnih osebkov in obicajno niti ne bi rekla, da so ljudje tezavni, smo pac drugacni in plesemo na ritme razlicnih bobnov. Ampak kaj takega pa res nisem pricakovala. Naperjena atmosfera v ekipi, pasivno-agresivno vedenje, negativizem... in direktno nadlegovanje in ponizevanje. Sicer ne usmerjeno proti meni, ker sem tistemu ki je poskusal v prvih dveh urah postavila mejo, ampak potem sem mogla ta vrtec tolerirati za svojim hrbtom. Vkljucno z ozmerjanjem enega clana ekipe, da je neumen zaradi tega in onega. Svoje mnenje o kulturi v pisarni sem povedala nadrejenemu, ki je tezaku potem menda dal pisno opozorilo pred odpovedjo in mu dodelil mentorja, ki mu bo pomagal izboljsati vedenje pa nisem najbolj sigurna, da se bodo zgodile kaksne konkretne spremembe, ker ima mentor tako soft pogled na obnasanje, je njegov osebni prijatelj in v njegovem vedenju ne vidi nic pretirano problematicnega. Jaz sem malo bolj temperamentna in imam bolj oster pristop - ko nekdo prestopi mejo, rada uzgem po mizi in v tem primeru sem se kar malo nalezla te organizacijske kulture agresije. S klientom delam kot konzultant, tako da pristojnosti na tem podrocju nimam... ampak ce bi jo imela, bi vsaj na zacetku frcalo nekaj perja po luftu. Na primer, ce bi bila prica kako ta tip nekoga nadleguje bi ga direktno in takoj vprasala, ce lahko pojasni zakaj je cutil potrebo po tem, da nekomu rece da je neumen ali na drug nekonstruktiven nacin izpostavlja njegove banalne napake. Nobenega mehkega pristopa tukaj, ker sicer se tako vedenje po mojem mnenju zgolj za nekaj casa potuhne in se nadaljuje v bolj prikritih oblikah.
Moj plan je bil da pri klientu opravim analizo in pripravim strateski nacrt za projekt in potem sodelujem z njimi do uspesne zakljucitve kot arhitekt in razvijalec te programske resitve, kar bi trajalo priblizno 6 mesecev.
Na zalost se mi cedalje bolj dozdeva, da bom opravila samo analizo in pripravila strateski plan, nato pa spizdila nekam drugam. Imam obcutek da bo implementacija projekta boleca, butanje z glavo skozi zid, ker imajo kar nekaj ljudi namenoma zategnjene rocne bremze in ne vem ali jim je v naravi taka neprofesionalnost ali namerno ustvarjajo vzdusje ki je neprijetno za vse po vrsti. Rada delam z ljudmi, ki imajo cilje in je normalno da je situacija kdaj pa kdaj tezavna. Tezavne situacije so lahko zelo pozitivne, ce je odnos pravi in je dosega cilja sprejeta z zadovoljstvom, da je bilo delo odlicno opravljeno in je prineslo pozitivne rezultate. Ampak v tej organizaciji vse kaze na to da se ljudje namerno fukajo v glavo med sabo in vidijo samo probleme. Nekdo me prav tako tecno vprasal, ce sem nasla se vec problemov z njihovo platformo in sem mu potem kar ostro odgovorila, da ne iscem problemov ampak resitve in potem me je kar malo cudno gledal.

Kmalu zacnem tudi s tutoriali na univerzi in sem imela ravno v petek sestanek s profesorico, ki mi je povedala, da je bila zelo zadovoljna z mojo pripravo specifikacij za seminarske naloge in kriteriji ocenjevanja, ki so postavljeni z visokimi standardi, ki so obicajni za industrijo. Predavanja so se ze zacela in v coursu je 34 studentov. Po besedah profesorice so vsi super in zelo vklopljeni, edino ena skupina malo bluzi in gleda youtube videe med predavanji. Tako da pricakujem da bodo tutoriali na univerzi pravi balzam za duso. Res je lepo, ce vidis da tvoje poucevanje pomaga ustvariti naslednjo generacijo uspesnih in profesionalnih ljudi.

1 komentar:

Vinc pravi ...

jst bi tudi čimprej spokal iz takega kolektiva, sploh če imaš dovolj finančne svobode da nisi prisiljen ostati v tem oziroma maš možnost dobiti kje drugje.
To je nekaj takega kot selitev iz Slo v AU... pobeg