torek, 08. februar 2011

Financni zakol

Baba je uradno zmesana.
Danes sem naredila malo prekalkulacij in ugotovila, da sva naredila financni zakol. Da si iz firme lahko izplacava dividende mora biti davek na dobicek iz preteklega leta placan. Torej sem danes klicala Australian Taxation Office, da sem izvedela koliko davka tocno je potrebno se placati za firmo in koliko zame. Za firmo je bilo treba placati skoraj 30.000$ kar sem nemudoma storila z poslovnega racuna. Ob pogledu na balance me je kar malo zmrazilo, ker je odletel posten kupcek denarja. Cez nekaj dni bo potrebno placati se okoli 15.000$ za BAS (business activity statement) za zadnje cetrtletje, kar pomeni puf v luft se en kupcek denarja. Kolikor ga ostane za dividende - bore malo. Potem pride na vrsto se placilo mojega osebnega davka, ki je nekaj cez $15.000 - puf odletijo moji prihranki za depozit. Treba placat do konca marca - bolje prej kot kasnej, da mi slucajno kam ne izgine denar.

Torej sem odprla Excel preglednico in zacela kalkulirati. $10.000 sva ze placala za depozit za zemljo, ostane mi se x znesek prihrankov in y znesek od dividend. Malo mi odleze ko ugotovim, da sva za depozit za zemljo na varnem. Ga imava! O mati bozja... vsaj to.

Ko pa pride do hise, mi zmanjka $16.460.32. In se to samo ob predpostavki, da greva graditi najbolj poceni hiso, ki ima posteno povedano dokaj ogabno fasado (je prakticno nima). Prekleto! Kako sem se lahko tako ustela.

Torej bo treba sparati se nekaj mesecev med katerimi bova hkrati ze odplacevala kredit za zemljo in najemnino za najeto hiso v kateri trenutno ziviva. Ob takih pogojih bo precej tezje sparati kot je bilo do sedaj. Malo so se mi razblinile sanje, Rudi pa je jezen ko pes... ker sem z glavo rinila skozi zid in sem to dojela sele sedaj.

3 komentarji:

Goran pravi ...

Welcome to my world :) It gets better after a while though...

aussie pravi ...

Ja kolko pa rabita za depozit? Pri nama je bilo zadosti 5% (bajta + zemlja) in 1st home buyer grant, sva pa tudi imela najprej odobren kredit za zemljo, cez skoraj 2 meseca pa sele za bajto (cperav je house and land package). Pa nimava najbolj poceni bajte! ;)
Komot bosta nasparala - ce sva midva z 1 pripravnisko in 1 povprecno placo, potem bosta vidva 100x lazje.

Anonimni pravi ...

sta razmišlala mogoče o opciji, da vama podjetje da kredit in ne izplača dividend? posledično bi bilo več denarja za izgradnjo.