petek, 21. avgust 2009

Citizenship test

...je uspešno opravljen. Dober teden nazaj sem se preko telefona prijavila na državljanski test, kjer so mi povedali da izpolnjujem pogoje od 12. avgusta naprej, vendar je potrebno zaradi velikega interesa čakati do 6 tednov na termin. V sredo so me okoli kosila poklicali, da imajo nepričakovan prost termin naslednji dan. Ponudbo sem sprejela in si zvečer temeljito prebrala knjižico "Becoming Australian Citizen", ki je na voljo preko interneta tudi v PDF obliki.

Potrebno si je zapomniti nekaj ključnih podatkov o pravicah in dolžnostih državljanov, o vrednotah, o zgodovini Avstralije, ključnih dogodkov, pomembnih oseb in državni ureditvi.

Na test sem prinesla osebne dokumente in ker sem bila malo nervozna mi je prijazna uslužbenka ponudila, da grem test pisati kar med tem ko ona izpolnjuje papirje. Usedla sem se za računalnik in z lahkoto odgovorila na 20 vprašanj v 3 minutah (casa imas 45 minut). Test sem uspešno opravila, le na eno zgodovinsko vprašanje sem odgovorila narobe, vendar ne vem katero.

Sedaj moram le se predložiti rojstni list v angleščini in lahko zaprosim za državljanstvo.

V službi so mi vsi čestitali in imeli smo mini morning tea, da smo proslavili. Vse aussije je seveda zanimalo kakšna so vprašanja. Nekateri so dejali, da verjetno vem vec o zgodovini Avstralije kot povprečen Avstralec. Vprašanja so bila na primer:
  • Katerega leta so prvic izobesili Avstralsko zastavo?
  • Na katerem dogodku je zmagal konj Phar Lap?
  • Kateri del drzavne uprave lahko formira skupina suburbov?
  • Kdaj se je začela kolonizacija Avstralije?
  • Kateri state je največji glede na površino?

7 komentarjev:

Jure Cuhalev pravi ...

kul to :) Kdaj potem lahko zacnes volit?

kaalen pravi ...

Pa je res kul... kar tako hitro sta minili ti dve leti. Da pridobim polno drzavljanstvo moram le se zaprisezti. Ob tem te avtomaticno vpisejo v register volivcev, ker je sodelovanje na volitvah namrec dolznost Avstralcev, je obvezno, sicer lahko dobis kazen.

Anonimni pravi ...

Čestitke!!!

Pozdrav iz LJ!
Rob

zlatko pravi ...

čestitam.-)

Aleš Š pravi ...

Čestitam!

Upam, da boš imela dvojno državljanstvo :)

verbatim pravi ...

Čestitke. Kmalu boš torej dobila še en potni list. :)

Knjižica "Becoming Australian Citizen" je bila zanimiva za prebrati, čeprav so pri "Australian values" malo pretiravali.

Anonimni pravi ...

Koji Phar Lap? Raje naj vprašajo, kateri Aussie bo letos zmagal na havajskem Ironmanu. Macca, valda.
Čakaj, ampak kaj boš odslej? Avstralka? Pa Triglav, Potica, Tako so mati djali? Ah, mladost...
Srečno!
Tone