nedelja, 26. oktober 2008

Nazaj med zivimi & nakup hise #1

No tko nekako je bilo... fasala sem en virus, kot jim prikupno recem - "Brisbanski tropski virus". To da te tile virusi lahko sredi poletnega vremena sesujejo kot norca ze vemo. Najprej me je torej malo bolelo grlo, drug dan sem mela ze cisto trd vrat, izgubila glas itd. In ker taka pac sem in ker je trenutno zelo busy period of the year sem seveda ves cas bolna z vrocino letala okoli in se delala da mi nic ni, med drugim sem imela live sestanek z 20 ljudmi in dve telefonski konferenci. Namesto da bi mi ob jemanju vitaminov slo vsak dan bolje, je bilo vsak dan slabse dokler si nisem skuhala ene lepe infekcije dihal. Od torka naprej sem se cigarete nehala kaditi, ker se cistega kisika nisem mogla dihati, kaj sele cigaretnega dima. Sef je seveda malo znorel in me nagnal k zdravniku, ker moram drug teden na letalo in v Melbourne. Antibiotiki in ventolin torej. Zdaj gre na boljse. Pa se kadit sem nehala hihi.

Drugace pa z veseljem sporocam, da sva z Rudijem zacela cisto resno kupovati hisko in sva ze nasla eno dokaj ugodno v precej prestiznem suburbu. Po moji grobi oceni bi se ta hiska pred dobre pol leta prodajala za vsaj 450k, ce ne se kaj vec. Ogledala sva si his seveda en kup in v priblizno istem cenovnem rangu dobis zelo razlicne ponudbe. Npr. zelo lepo, okoli 10 let staro hiso v katero se samo vselis - a je na 320m2 zemlje, velika parcela in povsem zjahana hisa, velika parcela in spodobno ohranjena hisa, majhna parcela in nenormalna cena - taka da se agentu smejis v obraz. Najvecja jajca so tiste nepremicnine kjer tocno vidis da je lastnik vrgel okoli $10.000 v poceni renovacijo in zato pricakuje za $50.000 vecjo ceno. Resno sem gledala eno hiso na veliki parceli - imela je novo kuhinjo in kopalnco, novo prebarvano. Malo bolj podroben ogled preden sem mislila dati ponudbo je razkril lepo presnecenje. Hisa je bila na eni strani ubocena za vsaj 20cm, stanje strehe izredno sumljivo, par poskokov po tleh pa je razkrilo da so temelji total v kurcu - taka mala presnecenja te znajo drago kostati, ce hiso kupis in ugotovis da te caka racun za okoli $80.000 da hiso spravis v stanje normale. Ce se kdo drug kupuje hiso v Avstraliji toplo priporocam da si ze pred ogledom prebere kaksen DIY home inspection checklist in ob resni pogodbi za nakup hise da kot pogoj professional building inspection.

Trenutno so cene vsaj v okolici Brisbana ze kar precej padle, po moji grobi oceni nekje med 10-15%. Kljub vsemu izkoristite super sposobnost, ki jo imamo Balkanci - barantanje. Za hiso ponudite od oka se dodatnih 10% manj kot je asking price tudi ce agent trdi da je cena ze prilagojena oz. znizana za trenutni market. Remember, agent dela za prodajalca, torej bo za svojo stranko skusal iztrziti cimvec denarja. Real estate agent IS NOT your friend, even if (s)he pretends (s)he is. Jaz sem ponudila tako ceno da se mi je zdela ze smesno nizka za tak property, agent seveda ni bil srecen in me je na vsak nacin (pol ure) prepriceval, da bi ponudila vec. Nisem mislila da bo sploh slo skozi, ker sem mu pribila RES nizko ponudbo, a je le pripravil pogodbo in dal podatke o tem v kateri trust naj nakazeva aro. Zdaj mi je mogoce se malo zal da nisem se nizje ponudbe dala... tko da no, ocitno... ce kupujete hiso probajte za foro dat kaksen butasto nizek znesek ker so nekateri precej v stiski s prodajo.

Vmes sva seveda sla tudi na banko preverit na cem sva. Banke so kao malo zategnile pasove in zdaj recimo tudi na uradni strani banke pise, da ponujajo kredite samo na vsaj 20% depozit. No, sla sva na svojo standardno banko v Stones Corner kjer so naju seveda postimali od spredi in od zadi. To banko mora clovek imeti zelo rad... delajo vse petke in svetke, ce jih rabis (tudi izven delovnega casa) in ko prides dobis zelo dobro osebno storitev in financen nasvet. Pa se banka sama je locirana sredi srbsko/hrvasko/bosanskega centra v srcu Stones Cornerja.



Bila sva rahlo zaskrbljena pa vendarle je banka v kratkem casu prisla do ugotovitve, da sva dobra kandidata za kredit in so nama dali enega roza pujseka in magnetek za na hladilnik (bribery, anoyone?), no... in certifikat o pred-odobritvi kredita. No to bo to... zdaj gre zares in bom se porocala kako je z nakupom nepremicnine.

6 komentarjev:

Goran pravi ...

"Awww" za bolezen in "Yeee" za hiško! Karkoli že planirata za renovacijo pomnožita s 3.14. No, pol ko kupita hiško bodo manjkali samo še bela ograja, kuža pa otroci :)...

Roo pravi ...

Sta se že kaj pozanimala kolko vama država nudi za nakup nepremičnine?
Kolko so nama rekli dobiš nekeje 21.000 aud za novogradnjo in nekaj tudi za starejšo hišo.
Lp iz Melbourna

Rudi pravi ...

14.000 za second hand hiso in 21.000 za novogradnjo, ce si permanent resident.

Lp,
rudi

zlatko pravi ...

bravoo,pa pocajti se:-)

Roo pravi ...

Ravno sem našla v časopisu, Victoria nudi malo več. Za novogradnjo 29.000, za staro pa okrog 17.000. Saj to lahko uveljavljata ne? Kolko pa so vama kaj zračunali kredita, če ni skrivnost?

verbatim pravi ...

Super. Upam, da se bosta čimprej preselila.