nedelja, 25. maj 2008

V lovu za novo službo

No pa sem od petka uradno brezposelna, a že aktivno iščem novo službo, ki mi bo ponudila večji karierni izziv in več možnosti za napredovanje. Moja mama bo verjetno navdušena tudi nad dejstvom, da bom naslednji teden obiskala svetovalca na fakulteti, da izvem več o vpisu na fakulteto, šolnini in postopkih za vpis. V Avstraliji je sicer tako da delodajalci veliko več dajo na delovne izkušnje in certifikate iz industrije, na fakultete se kar malo požvižgajo, ampak sama menim, da ti univerzitetna izobrazba vseeno da ogromno temeljnega znanja, te nauči analitičnega in kritičnega razmišljanja. In pri moji nadarjenosti bi bilo res škoda, da je ne bi dokončala.

V petek so me bivši sodelavci in direktor peljali na kosilo, da smo se poslovili in si zaželeli srečo v prihodnosti. Popoldne po koncu delovnega dne pa sem zorganizirala ogled videa iz najinega potapljaškega izleta na velikem koralnem grebenu. Sodelavci so mi dali tudi kartico, kjer je vsak napisal kakšno dobro željo za prihodnost. Eden izmed sodelavcev mi je zaželel, da bo naslednja firma za katero bom delala prestala test Joela Spolskya. Poslovilec je bil nekako heartbreaking, res rada sem imela sodelavce, ker smo se dobro razumeli, rada sem imela projekte, a vendarle moram biti pri svoji karieri nekoliko sebična. Trenutna situacija mi ni ponujala možnosti napredovanja, stagnirati v karieri pa res nočem... morda sem malo preveč ambiciozna, ampak hej, treba je biti pogumen in narediti korak naprej. Če ne bi poskusila, bi mi verjetno bilo nekoč žal.

Novo službo iščem preko spletnega portala seek.com.au. Trenutno je ponudb v Brisbanu ogromno, če v iskalnik vpišem ključne besede in lokacijo, vrže ven preko 250 svežih oglasov. Ciljam na pozicijo senior .NET razvijalca ali arhitekta. Moja področje ekspertize je razvoj spletnih rešitev. Kljub mladosti, sem v malhi iz Slovenije s seboj prinesla kar nekaj resnih izkušenj. Prekleto srečna sem, da sem v Sloveniji delala za K&S Consulting. Začela sem kot junior programer, a sem pod mentorstvom Andreje Žitnik po mojem mnenju prav hitro napredovala. Thanx Andreja, naučila si me najpomembnejše stvari na IT področju - pravega attituda. Po njenem odhodu se mi je ponudila odlična možnost za napredovanje arhitekturne vode, ki sem jo z veseljem pograbila in pod okriljem vodje projektov Alenke Kuzma mi je šlo prav super. Spoznala sem se se celotnim življenjskim ciklom razvoja software rešitev.

V naslednjem tednu že imam dogovorjene intervjuje in že vadim svoje prezentacijske in pogajalske sposobnosti. Že prejšnji teden sem pograbila svojo staro verzijo CV-ja in se odločila, da ga popolnoma prenovim, mu dodam nove vsebine in frišno obliko. Pripravila sem tudi cover letter ali krovno pismo po slovensko. Pismo s katerim se v grobem predstaviš delodajalcu in mu poveš za katero delovno mesto se prijavljaš. Na kratko povzameš ključne sposobnosti in izkušnje, ki ti zagotavljajo uspeh na ponujenem delovnem mestu. Menim, da je cover letter zelo pomemben, z njem prebudiš zanimanje delodajalca, da prebere tudi tvoj CV in te povabi na intervju kot potencialnega kandidata. Tekom tedna sem oba dokumenta še dodatno izpilila... in še bolj ju lahko napedenam. Če je cover letter shit, te delodajalec verjetno niti povohal ne bo. Prijavila sem se na kar nekaj delovnih mest in za vsakega sem prilagodila cover letter. V primerjavi z starim resumejem, tokrat nisem nič posebej pudarila da sem migrant in da je moj glavni adut, izkušnje s K&S Consulting pravzaprav iz Slovenije. Če jih bo zanimalo bodo že vprašali od kod sem in kakšen je moj viza status. In tudi so vprašali, ker je seveda vsakemu po telefonskem pogovoru kristalno jasno da nisem Aussie. Glede viza statusa jih zanima ali si avstralski državljan ali permanentni rezident. Sem kar vesela, da sva se z Rudijem odločila iti malo daljšo a bolj sigurno pot z vizo. Si ne predstavljam kako bi bilo, če bi bila tukaj na začasni ali študentski vizi. Vsekakor bi bila veliko manj zanimiva za potencialne delodajalce. Druga stvar, ki je zanimiva pa je to, da do sedaj še nihče ni rekel, da je moj naglas zveni "vzhodno-evropski" oz. "slovanski". Običajno me uvrstijo nekam v Nemčijo, Skandinavijo ali pa presenetljivo v Južno Afriko.

Očitno so predvsem moje tehnične sposobnosti delodajalcem zelo zanimive. Dobila sem namreč že kar nekaj klicev, nekateri neposredno od delodajalcev, drugi od agencij za zaposlovanje. Navezala sem stik s precej kul agentom. V enem dnevu me je klical kar 3x in mi vsakič ponudil boljšo zaposlitev.

Da bom potencialnim delodajalcem še bolj zanimiva, sem se odločila, da bom opravila še Microsoftov izpit 70-300 in že veselo študiram knjigo. Vsekakor pa moram izpiliti tudi svoje komunikacijske in prezentacijske sposobnosti. Resda se je moja angleščina odkar sem v Avstraliji dramatično izboljšala in seveda že govorim kot namazana. Kot non-native English speaker pa se bom morala na tem področju še vedno zelo truditi. Komunikacijske sposobnosti pa tudi niso povezane samo z znanjem jezika, veliko več k temu pripomore karakter, karizma, diplomacija in khm... tisti "znati ljudem pihniti na dušo". O mojih tehničnih sposobnostih ni dvoma, komunikacija je tisto kar moram dodatno izpiliti in je pogoj za stopničko višje.

3 komentarji:

Anonimni pravi ...

kul, drzim pesti!

Boomer pravi ...

Oj.

Vidim, da si se prav odločila, tako okoli menjave službe kot okoli MCP certifikata. Če ti kaj pomaga, ti lahko pošljem gradivo (teste) za pripravo na ta izpit. Jaz sem do zdaj naredil 2 izpita in pri obeh je bila natančnost učnih vprašanj 99%. Pošlji mi mail na gregor.pacnik@gmail.com, pa se tam dalje zmenima.

LP

Boomer pravi ...

Aja pa še tole:
SkillsEquals(null)

Mislim, da ti je zgodba znana :D