četrtek, 21. februar 2008

Oh ta avstralska informatika

Predvčerajšnjim zvečer so imeli vodilni na firmi, vključno z "team leader-jem" in "project manager-ko" krizni sestanek. Razlaga, zakaj sta ta dva osebka v narekovajih sledi. Po tem ko so projekt predali v razvoj nasi frisni angleski razvijalki in je ta 4 tedne kucala InfoPath forme, so ugotovili da namesto da bi bilo vedno več dela narejenega, se je pojavilo vedno več problemov in can't do-jev, projektni plan (za katerega samo govorijo da obstaja... jaz ga se nisem videla) ze krepko presežen... panika.

Potem sem včeraj zjutraj dobila e-mail, da rabijo mojo pomoč, da naj pripravim predlog, kako bi se rešitev implementiralo z ASP.NET & klasično bazo, by lunchtime. Ja... hmm, vi bi imeli predlog designa v 4 urah. Sledil je nekakšen crashcourse mene in razvijalke Jenny, kjer mi je poskušala razložiti kaj bi sploh radi naredili in kako so se lotili problema. Razlagala mi je kakšno uro ali dve, medtem sem mirno sedela na stolu pred belo tablo in poslušala kaj mi Jenny razlaga... moje oci so postajale vedno večje in večje in kocine so se mi začele dobesedno jeziti. Ko sem začela spraševati, kje je kakšen dokument funkcionalne analize, predlaganega designa, časovnih ocen in rokov, kdo je team-leader, kdo project manager, kje je diagram podatkovne baze itd. je uboga Jenny večinoma samo skomigala z rameni. Punca je nekaj palamudila z podatkovno bazo, ki je vsebovala en trop tabel z sumljivo čudno poimenovanimi atributi, povsem ne-normalizirano, brez kakršnihkoli relacij, opisov atributov ali česarkoli. Dokument funkcionalne analize je bil zelo lepo oblikovan, dolg preko 200 strani in zelo težko berljiv, vec ali manj se je ponavljalo eno in isto.

Ni mi preostalo drugega kot da pljunem v roke in poskušam narediti kar se da, do 4h popoldne sem pripravila en draft predlaganega designa in demo aplikacije z uporabo ASP.NET in klasične 3-nivojske arhitekture. Predlagani načrt podatkovne baze se je na koncu čudežno skrčil na 6 glavnih tabel in začela sem se spraševati kako so lahko naredili tako sranje na pravzaprav tako preprostem projektu. Elaborat funkcionalne analize bi lahko skrčili na 30 strani, mogoče 2 diagrama, ki bi grafično prikazala kako stvar deluje in 8 prilog (primerov obrazcev, ki jih stranka uporablja sedaj).

Team-leaderju sem ze napela lekcijo o tem, da naj nujno nabavijo nekaj literature o tem kako se dela zajem funkcionalnih zahtev, analiza & design programskih rešitev, kako se faze designa ne preskoči kar tako in pahne novo-zaposlenega programerja v fazo implementacije. In da za božjo voljo naj pripravijo razvojno okolje, ker se mi osebno zdi ideja, da se razvija na virtualnih masinah, ki so namenjene demonstraciji Sharepointa... nezaslisano! Cakam da v roke dobim se to velecenjeno samooklicano project managerko in business analysta.

2 komentarja:

ZoRRo pravi ...

aaahahaha....

mi je boleče znan tak način ne-načrtovanja sw... :))

Rudi pravi ...

Sam ena razlika pa je, tukaj predloge upostevajo in so hvalezni za help ;) .

Lp,
rudi