nedelja, 16. december 2007

Vtisi po 3 mesecih in razno

Zivljenje v Avstraliji se bistveno niti ne razlikuje od zivljenja v Sloveniji. Se vedno je treba placevati poloznice, placilna disciplina je nekaj takega kot v Sloveniji, kar me je presenetilo, podjetja ne placujejo nadur etc... Kar se pa razlikuje, je pa to, da so ljudje bolj odkriti, niso nevoscljivi, in customer service je na nivoju, vsi se trudijo opraviti svoje delo cimbolje. Veliko ljudi me sprasuje, kaj je z nacionalizmom/rasizmom v AU, da, Avstralci so rasisti in nacionalisti, glih toliko, kot so ljudje po vsem svetu. Tudi sam sem ze dozivel, da me je ena Avstralka oznacila za Indijca ;) . So pa predvsem nastrojeni proti Azijcem.
Glede stroskov, po 3 mesecih smo izracunali, da pri zivljenju v dobrem okolisu, 4 v hisi, skupaj z vsemi stroski, hrana, elektrika, internet, cistilka,... (brez avta in bencina) , stane 220 AUD per week.
Nazalost se pa zivljenje, vsaj v Brisbane-u, zelo drazi, tako, da je sedaj Brisbane postal najdrazje mesto v AU za zivljenje, ce se primerjajo place in stroski. Vecina krivde je na ceni nepremicnin, ki so se v zadnjih 2-3 letih potrojile.
Za 3 bedroom hiso, neopremljeno, kot nasa najeta hisa, na relativno dobri lokaciji je treba odsteti vsaj 500.000 AUD oz. cca. 350.000 E.
















Place pa so v Brisbanu veliko nizje, kot npr. v Sydneyu in Melbournu, v moji stroki (IT) vsaj za 30%.
Zaposlitve v uglednih podjetjih v ITju je skoraj nemogoce dobiti brez nekaj let LOKALNIH izkusenj in referenc. Tudi ce si delal v IBMu in multinacionalkah tukaj to skoraj nic ne steje. Stejejo le lokalne izkusnje in pa mednarodni certificati. Samo delo in tempo je malce bolj lagodno kot v Sloveniji, ampak pridejo pa dnevi, ko tudi delas cele noci, placila za nadure pa seveda v vecini primerov ni.
Primer placilnega listka, ki ga dobivam vsakih 14 dni, naceloma odstejete 20-30 % od gross salary, da se dobi net income:










In kratek nasvet za nove iskalce zapooslitve v AU, tukaj se vse dogovarja osebno ali preko telefona (telefon je tukaj alfa in omega za vse stvari) . Posiljanje mailov za sluzbo je v vecini primerov zelo neuspesno. V CVjih nic ne skodi mocno pretiravanja in napihovanje znanj in dosezkov.
Sklepanje prijateljstev je tukaj zelo hitro, saj so Avstralci odprti in prijazni ljudje, npr., popolnoma normalno je, da pride prijatelj k tebi in se takoj udomaci v tvojem hladilniku, v vecini primerov tukaj hrano in pijaco prinese s seboj, tako na obisk, kot na npr. piknik. Skoraj vedno dobis po koncu piknika ali obiska zahvalni SMS za prijeten vecer.
Ze nekaj let sem si zelel narediti tatoo, vendar sem bil zelo skepticen do nasih umetnikov, ker v Sloveniji te zadeve niso regulirane in kontrolirane, zato sem se odlocil, da se bom tetoviral v Avstraliji. Moj flatmate mi je priporocil studio Sacred Skin, in po 4 tednih izdelave risbe po mojih zelji je napocil dan za tatoo.
Moja tatoo artistka Teneile, ki je tudi avtorica risbe, je delo dokoncala v dobrih 3 urah, za kar sem placal 500 AUD, zgleda pa takole:


2 komentarja:

tinkarac pravi ...

Rudi, kot nosilka tatuja zadnjih 10 let, ti lahko povem, da imamo v Sloveniji nekaj enkratnih artistov, ki so znani po celem svetu in so - ne boš verjel - sicer Slovenci, prišli pred leti iz Avstralije :) Tako da ... samo k pravemu bi moral iti.
Ampak slikca je pa lepa, naj ti služi kot energija in naboj. Čuvaj jo tam spodaj, stvari znajo biti žgoče :)

Rudi pravi ...

Zivjo Tinkara,
se popolnoma strinjam s tabo, da je v SLO nekaj zelo dobrih umetnikov, ampak je pa vse nekako v "ilegali", tukaj imajo recimo tatoo studiji vse licence, morajo imeti opravljene tecaje, studiji morajo imeti vse medicinske certifikate. Vsi umetniki morajo iti skozi pripravnistvo, v vecini imajo tudi vsaj visoko izobrazbo v "Fine art" . Recimo, da imas obcutek, da ves, kaj bos dobil ;) .
Hvala za lepe zelje !