petek, 04. maj 2007

Ugotovitev rezidentskega statusa

Pocasi se najin odhod bliza in se je potrebno spopasti z birokracijo.
Specificno, nas ljubi DURS . Ce se trajno seliva v Australijo je potrebno odjaviti rezidentski status, da nisi vec zavezan za placevanje dohodnine. Kolikor sem bral/slisal traja proces ugotavljanja 2-3 mesece.
Obrazec je dolg 4 strani in vsebuje precej vprasanj. Od tega, a gre partner s tabo, do tega, ce bos se kdaj obiskal Slovenijo, zakaj (kaj jih to sploh briga??) in tako naprej.
Upam, da se bo dobro izteklo. Bom porocal. Ce pa kdo rabi obrazec -> naj sporoci, pa ga bom nekam ULdal.

Edit 08.05.07 by Rudi:
No, danes sem imel dolgotrajen pogovor z dacarji, in kaj naj recem. Cisto so zmedeni in pojma nimajo kako pa kaj narediti. Problem je, ker je treba letosnjo dohodnino urediti pred odhodom v tujino. Problem je pa, ker ne vejo kako to narediti, zaradi spremembe zakona in spremembe nacina oddaja in obracuna (sedaj se dobi pred izpolnjen obrazec...) . Govoril sem z vodjo urada v Velenju in je rekla, da se mora pozanimati, da ne ve, kako bi to naredili. Ja, vrla slovenska birokracija.
Je pa rekla, da je treba izpolniti zgoraj omenjeni obrazec, pa priloziti dokazila (kopijo potnega lista, let. karte, pa se od partnerja isto). Jaz bom to oddal, potem pa bom se enkrat poklical in ce ne bodo vedli kako in kaj, pa njihov problem.

3 komentarji:

Anonimni pravi ...

Zivjo Rudi!

Tudi midva s partnerjem odhajava v AU, in ja seveda, malo pozabila na to sra.... Itak je full veliko papirjev za rihtat in nama je to pac uslo iz glave.
Daj prosim, ce lahko mi poslji obrazec po mailu: katarina_279@yahoo.com

Hvala lepa!

Lp, K

Call me Slovenian Gypsy pravi ...

Meni pa se zdi, da nas hocejo davkarji in uradne sluzbe nasplosno samo ustrahovati in "ukrotiti" in zato sprasujejo te neumnosti....
ko sem jest prisel v USA, sem ugotovil da take birokracije enostavno ni. In za hec se niti v slo nisem odjavil -- kaj jih briga! Ko sem dobil obracun za dohodnino, sem prijatelju narocil da naj placa poloznico, in od takrat dalje nobene dohodnine ne oddam in nic ne placujem. Ker saj ne morejo zahtevat oddaje papirjev za dohodnino, ce nisi imel nobenih dohodkov. IN NIC JIH NE BRIGA S KOM GRES V TUJINO, IN ZA KAK DOLGO. Pac pomisli... ce se ne odjavis... pa prides cez 10 let na obisk... kaj ti lahko? NIC.
Upam da bos cimprej videl to Avstralijo. Zame je bila USA svez veter, ki sem ga rabil.
Hajd, Bojc

alex pravi ...

Kmalu po prihodu v Australijo sem odprl tukajsni s.p. in odsel do racunovodje s mentaliteto 'da ne bi kaj narobe delal'.

Pa me je tip samo zacudeno gledal in dejal, naj konec leta prinesem sprintano Excel tabelo pa bomo ze nekako.... Skratka, vse po principu zdrave kmecke pameti.

Nobenih grozenj, strahu in sprenevedanja.

Ja, davki pa so malce nizji kot v Sloveniji, zato tudi nisi motiviran, da bi kaj mutil.

LP, Alex