ponedeljek, 04. december 2006

Kvalifikacije za vizo

Vedno sem zavračal misel o odhodu v tujino zaradi moje izobrazbe, saj imam narejeno samo poklicno srednjo šolo (elektro), povsod pa zahtevajo vsaj visokošolsko izobrazbo, ki pa je jaz nažalost (še) nisem imel .

Ampak enega groznega dneva sem imel vse slovenske poslovne scene poln kufer in začel brskati naokoli, pa čisto slučajno naletel na oglas za migracijo za Australijo. Tako, za hec sem izpolnil priložen obrazec, če se kvalificiram za avstralsko vizo in glej ga zlomka, čez par dni sem dobil odgovor, da lahko presežem 120 točk, ki so potrebne za odobritev.

All right, gremo!

Avstralci imajo seznam željenih deficitiranih poklicev (MODL, SOL http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/skilled-occupations/occupations-in-demand.htm, ki se točkujejo, npr. informatiki - 60 , ekonomisti - 40 etc. Za permanentno vizo moreš skoraj obvezno imeti poklic, ki ima 60 točk, razen če uspeš z drugimi bonusu pri vizi doseči več kot 120 točk, npr. sorodstvo v Avstraliji in podobno.

Da se kvalificiraš za informatika pa moreš imeti visokošolsko izobrazbo in vsaj 2 leti izkušenj, ali srednjo šolo z 7 let izkušenj.

Ker imam 10+ letne izkušnje v ustrezni smeri, ki je v MODL listi mi lahko Australian computer society na podlagi napisanega RPL-a prizna poklicno kvalifikacijo, ki je enakovredna formalni izobrazbi. RPL ali Recogntion of prior learning je nekakšen življenepis na steroidih, kjer podrobno opišeš celo svojo poklicno kariero, izobraževanja, dosežke, priložiš opisa dveh projektov, ki si jih delal itd.

Samo pisanje RPL-a je kar precej zahtevna stvar in tudi časovno potratna. Sam sem porabil okrog 2-3 mesece dela, in nastal je cca. 40 listov dolg opis moje kariere.

Poleg tega sem moral dati sodno prevesti vse certifikate in diplome, ter plačati takso za evaluacijo, ki je znašala okrog 300 AUD.

Evaluacija je trajala 2 meseca in priznali so mi advanced diplomo, s katero sva potem lahko nadaljevala z postopkom za pridobitev permanentne vize.

Opomba: post je napisal Rudi.

1 komentar:

viki pravi ...

A se da videt kak preview tega RPL življenjepisa?