četrtek, 16. november 2006

Prvič v Avstraliji

Včeraj sva se vrnila iz najinih (pre)kratkih 14-dnevnih počitnic v Avstraliji. Glavo imam tako polno raznoraznih izkušenj in vtisov, da vsega naenkrat pač ne morem izkašljati. Malo čudno je bilo gledati na državo tako s stališča bodočega migranta kot turista... pa sva vseskupaj vzela bolj turistično.

Ideja... greva v Avstralijo
Jaz sem ravno končala z maturo, oba s fantom pa sva se vpisala vsak na svoj faks... pa nama je tistega poletja 2004 prišlo na misel, da si med študijem pridobiva še kakšne mednarodne izkušnje. Možne države - kandidati so bili: USA, Kanada, Nova Zelandija, Avstralija ali nekje v Evropi. USA sva odpisala, ker se nama zdi preveč kapitalistična in kruta pa še nezanimiva povrhu vsega, Kanada je premrzla, Evropa pa je preblizu doma. Nova Zelandija in Avstralija sta bili resni kandidatki. Moj fant se je po poslušanju predavanja Mihata Kralja na NT konferenci leta 2004 navdušeno odločil za Novo Zelandijo (NZ). Malo sva pobrskala po internetu in med drugim naletela na reklamo za podjetje Active Migration na portalu Moje Delo in tako sva se podala na dolgotrajno pot za pridobitev delovne vize za NZ. V tistem obdobju bi bilo za naju praktično nemogoče pridobiti delovno vizo za NZ, zato smo se po nasvetu migracijskega agenta odločili da malo drugačno pot - pridobitev stalne delovne vize za Avstralijo s katero je potem možno delati tudi na NZ. Najprej je bilo potrebno izpolniti predpogoje za vložitev vize, tj. opravljanje izpita IELTS (iz angleščine) in napisati RPL (Recognition of prior learning) za mojega fanta, ker takrat še ni imel končane visokošolske izobrazbe.

Izpit IELTS sva oba polagala septembra 2004 in ga k sreči opravila v 1. poskusu. Na British Councilu sva se prijavila na izpite in si sposodila material za učenje, primere izpitnih pol in nekaj CD-jev. Meni opravljanje izpita ni predstavljalo nobenega problema, ker sem dobra 2 meseca prej opravljala maturo iz angleščine na višjem nivoju zato sem se odločila kar za opravljanje Academic modula, čeprav bi zadoščal že General. Moj fant pa se je odločil za General modul, ker bolj obvlada le pogovorno angleščino. Sam izpit je precej stresen, ker je potrebno biti 100% skoncentriran kar pribljižno 4 ure skupaj, saj sva vse dele izpita opravljala v enem dopoldnevu.

Sledila je priprava RPL-a za mojega fanta in tu je imel kar precej dela. Pisal ga je kake 3-4 mesece, skoraj tako kot da bi se lotil pisanja diplomske naloge. Jaz sem mu pomagala pri verzioniranju, oblikovanju, črkovanju in slovnici. V RPL-u sva popisala vse njegove pretekle delovne izkušnje, zaposlitve, izobraževanja, tečaje in podobno. Pripravila sva celo mapo dokazil. Ko sva s tem končala sva izpolnila še obrazce za pridobitev stalne delovne vize. Obrazce sva s hitro pošto SkyPak poslala migracijskemu agentu v Avstralijo aprila 2005. Teža paketa je bila kar pribljižno 1,5kg.

Sledili so dolgi meseci čakanja in dvomov... bodo odobrili vizo ali ne. Novembra 2005 so zaprosili še za izvide zdravniškega pregleda in potrdilo o nekaznovanosti, kar sva zopet poslala kakor hitro je bilo mogoče. To naj bi bil zadnji korak pri pridobivanju vize, na neki spletni strani sva zasledila da naj bi po tem trajalo še maksimalno 2 meseca predno se odločijo.

Pa žal ni bilo tako, nekje maja 2006 sva dobila pošto in obenem mail najinega agenta, da so se stvari zakomplicirale. Avstralski urad za migracijo je preverjal izjave, ki sva jih podala na obrazcu in tudi trditve iz RPL-a. Eden izmed bivših delodajalcev mojega fanta je očitno podal dvomljive izjave o tem kaj je moj fant na njihovi firmi pravzaprav počel in zakaj je tam z delom prekinil. Najina case officerka je razumela, kot da moj fant na dotični firmi ni bil uradno in pravilno (legalno) zaposlen in da so ga zato odpustili. Dokazati sva morala, da je prišlo do nesporazuma. Na podjetje sva poslala delovno inšpekcijo, ki je preverila dokumentacijo, pogodbo o zaposlitvi in osebno mapo mojega fanta. Na podlagi tega je inšpektorica napisala poročilo v katerem je ugotovila, da je bilo z zaposlitvijo vse O.K., dodatno sva dobila še priporočilno pismo bivše direktorice tega podjetja in priporočilo dekana fakultete na kateri se moj fant izobražuje. Kaj dosti več nisva mogla storiti zato sva te papirje zopet poslala v Avstralijo in še dodatne 3 mesece napeto čakala, kakšen bo izid.

24. avgusta 2006 nama je bila obema odobrena stalna delovna viza za Avstralijo.

13 komentarjev:

janez pravi ...

Lep pozdrav vama, tudi jaz sem bil letos v AU, samo da sem bil malo dlje 2 meseca vendar pa z turistično vizo. Sam si želim, da bi si nabral delovnih izkušenj v Au, vendar smo mi vedno govorili da je res težko pridobit delavno vizo. Zdaj sm pa videl da je to res zahteven podvig in vam prav verjamem, da znajo Australci biti dosledni, kar sem tudi na svoji koži občutil. Torej če bi jaz nameraval iskati vizo, se lahko obrnem tudi na vaše nasvete. Pa še nekaj slik iz našega potovanja
http://picasaweb.google.com/janezkralj/
Lp Janez Kralj
see u soon

kaalen pravi ...

No, tako težko spet ni, so pa res dosledni. Odvisno je tudi od tipa vize za katero zaprosiš. Študentske vize talajo skoraj po tekočem traku kolikor vem, ko pa nekdo zaprosi za permanentno vizo pa se res prepričajo, če te sploh hočejo vidit v Avstraliji.

Če si želite živeti v Avstraliji pa nikar ne obupajte, če ne drugega je vredno vsaj poskusiti.

Blanka pravi ...

Živjo.
Mene pa zanima kako je z working holiday visa in kje se jo da nabaviti? Oz. če jo Slovenci sploh lahko dobimo?
Hvala, Blanka

kaalen pravi ...

Blanka, nimam pojma kako je z working holiday viso, ampak mislim da je slovenci zaenkrat še ne moremo dobiti. Za več informacij pobrskaj po internetu in se obrni na konzulat v Ljubljani oz. še bolje na veleposlaništvo na Dunaju kamor tudi vložiš prošnjo za (večino) viz.

Anonimni pravi ...

Zdravo Kaalen!

Čestitke za super blog in pogum za selitev na drugi konec sveta! :) Jaz ga še zbiram ... ;)
Zanima me, če kaj veš o temu, da naj ne bi dodeljevali delovnih viz ljudem s kroničnimi boleznimi. To sem namreč slišala od znanke, pa zdaj ne vem, koliko je tu resnice.

Hvala in lep pozdrav v Avstralijo!

Jelena

kaalen pravi ...

Odvisno od tega za kaksno kronicno bolezen gre, ce mas astmo ali drugo bolezen ki je kronicna pa ni nekaj resnega ti pomoje ne bodo tezil. Vem pa da bodo zatezil ce mas recimo tuberkulozo, ce bi mel raka, AIDS etc. Logicno ti ne bodo dovolili notri, ce potem ne bos mogel delat in bos po domace povedano samo visel na njihovih zdravstvenih uslugah.

martina pravi ...

ojla

videla sem da nekdo omenja študentske vize - na kakšen način jih pridobiš? da si študent v slo ali v avstraliji?

lp martina

kaalen pravi ...

Studentsko vizo dobis tako da se vpises v studij na izobrazevalni ustanovi (univerza ali TAFE) in zaprosis zanjo. To da si student v Sloveniji nic ne velja, razen mogoce ce bi te poslali na izmenjavo.

leon pravi ...

Najprej čestitke za pogum ! Tudi jaz si želom selitev v Avstralijho zaradi zaposlitve, ker pa ne vem kako bi se tega lotil bi Vas prosil za kakšen nasvet. HVALA

Anonimni pravi ...

Hey... vsa čast, da sta se spravla tja dol... Tudi jaz potujem čez slaba dva meseca, ampak le kratek čas v Geelong. Vse zanima o vizah, mene pa zanima, če še imaš zmeraj istega fanta, glede na to, da so vmes minila leta :-))

kaalen pravi ...

Se je isti :-) Zdaj je ze moz.

Anonimni pravi ...

Po naključju odkrila blog..čestitke za selitev..midva s fantom sva bila tudi slabo leto nazaj v avstraliji in naju je tako navdušila, da se že nekaj časa igrava z mislijo da bi se selila tja.
Sicer bi mene verjetno predvsem domotožje dajalo. Kako je bilo pri vama?
Kako lahko oz. težko je potem dobiti službo?

kaalen pravi ...

mene osebno domotozje nic ne matra, rudi pravi da ga obcasno malo zvije - pogresa familijo in prijatelje.
Sluzbo sva pa relativno easy dobila, ker delava v ITju in vedno iscejo