sreda, 22. november 2006

Šoping in Graz

Se je včasih reklo na Štajerskem, ko se je šlo na mesečno ali večjo fasungo. Pa je prišel kapitalizem tudi k nam in pravijo, da ni več treba hoditi v tujino, da imamo vse pri nas za isto ceno in da nam nudijo trgovci isti šoping experience kot povsod po svetu. Yeah, right.
Pravkar sem se vrnil iz večjega nakupa iz enega od večjih trgovskih centrov in že takoj na vhodu postaneš slabe volje. Kje imam kovanec, da lahko vzamem voziček, da bom sploh lahko nakupoval. Seveda ga nimam, pa je treba it zamenjat denar, da sploh lahko začnem nakupovati.
Da pojasnim, sva mlajši par, kjer imam jaz čez kuhinjo, draga pa avto na servis vozi. Rad kuham vse mogoče, japonsko, mediterantsko, tajsko itd. in pri hrani nikdar ne varčujeva, pač rada dobro jeva.
Torej, grem naprej v trgovino, zelenjava, izbira.... je ni. Zelišča - nimamo niti pod razno, gob ni. Bučke, ki so velike kot kilske klobase - ne hvala. Gužva, totalno neprijazni trgovec, ki ti zapakira in zaplombira kupljeno zelenjavo, saj trgovci seveda ne zaupajo kupcem.
Vedno sem se spraševal, zakaj mora biti na polici 2 metra iste vrste ajvarja?
Pridem z polnim vozičkom do blagajne, upsi, rabim tudi vrečke, na vrečki logo trgovca, jaz pa morem še plačati za njo. Trgovka začne na brzino vse metati čez blagajno, medtem ko jaz še zlagam stvari na trak, ona pa seveda začne gledati v luft pa zavijati z očmi in klepetati z kolegico.
Končno uspem vse spokati v voziček in si oddahnem ko lohka grem ven iz trgovine.
Na enem od forumov je nepotešeni slovenski krščanski demokrat, ki živi v AU rekel, da so v AU edini prijazni ljudje trgovci. Jaz bom rekel, da so vsaj v Brisbanu ljudje zelo prijazni, trgovci še posebej, v Sloveniji pa niti trgovci niso prijazni do kupca.

Okej , sedaj pa k šopingu v tujino, konkretno lokalni market Coles v četrti Hamilton, Brisbane.
Market je iste velikosti kot npr. kakšen lokalni market v večji slovenski vasi.
Parking, ni problem. Pridem v trgovino, guess what, celo vozičke majo zastojn. Oddelek z zelenjavo. Ojej, kakšna izbira! Ni, kar ni. Zelišča, vsaj 20 vrst svežih, zapakiranih, Lemon grass, peteršilj, koriandre, 2 vrsti bazilike.... Solate, kolker jih hočeš. In celo okus ima zelenjava. Cene? Iste kot pri nas, oz. zelo podobne. Razen, banane.
Naprej, kosmiči, izbira, ne bom pretiraval, če rečem, vsaj 2x večja kot v največjem trgovinskem centru v SLO. Cene, da ne bom skozi pisal, so cca. 10-20 % v povprečju višje kot pri nas, če pa radi kuhate azijsko hrano, boste ugodno čez prišli, medtem, ko vse kjar je evropskega drago.
Aha, verjetno se boste vprašali, kako lahko takšno izbiro v tak majhni market napokajo? Za razliko od naših centrov, kjer imajo, kot sem zgoraj napisal, 2 metra police za isti ajvar, imajo oni na 2 metrih police 20 vrst ajvarjev.
In sedaj pridem do blagajne,:Hello, how are you today in gospa vzame mojo košarico in začne zlagati stvari iz nje v vrečke in mi jih lepo zlaga na drugi strani in se medtem pogovarja z mano. A ja, glej ga hudiča, še celo vrečke so zastojn.
Plačam, poberem vrečke in grem. V AU sem z užitkom nakupoval, dobil sem že v lokalnem marketu čisto vse, kar sem rabil. Ni mi bilo treba še laufati na tržnico, pa v drug market,..., in trgovci so prijazni. PA VSE TI ZLOŽIJO V VREČKE! Isto kot v USA. Prvi trgovec, ki bo nateral trgovke, da namesto da gledajo v luft pomagajo kupcu z zloževanjem kupljenih stvari, bo zmagal

Ni komentarjev: