sobota, 18. november 2006

Časovna razlika

Slovenija je trenutno v časovnem pasu GMT+1, Queensland pa GMT+10, torej je vmes 9 ur časovne razlike. Ko sva odpotovala v Avstralijo sploh nisva imela tako hudih težav, zvečer nisva mogla zaspati, v popoldanskih urah pa sva bila utrujena oz. zaspana. Zdaj ko sva se vrnila nazaj je zadeva malo drugačna. Zaspana postanem že ob 3h popoldne pa se trudim zdržati, potem pa me najkasneje ob 9h zvečer zmanjka, spim slabih 6 ur in se zbudim sredi noči pa ne morem nazaj zaspat.

Pojav se imenuje jet lag in ima poleg zmešanega ritma spanja še druge efekte, npr.: postaneš lačen ob čudnih nočnih urah, čez dan pa sploh nimaš pravega apetita.

6 komentarjev:

jaka pravi ...

Uspavalne tablete - čim močnejše, ga zrihtajo v zelo kratkem času. z njimi se zasiliš, da si spravis bioritem nazaj.

Čeprav meni je tale nazaj grede lažji, dost pomaga, če se res zasiliš in si do polnoči pokonc, pomaga it kam ven, pol pa padeš dol, zjutraj pa normalno vstaneš na budilko.

kaalen pravi ...

No, danes mi je končno ratalo zaspati ob pribljižno normalni uri... tam nekje ob 11h zvečer in ponoči se začuda celo nisem zbujala... izgleda, da sem ven iz najhujšega.

Drugače pa ja... uspavalne tablete oz. pomirjevala so na medcelinskih letih skoraj nujna.

kaalen pravi ...

Aja jaka, še to: Ti si verjetno letel iz USA nazaj v Evropo, torej od Z proti V in ti je blo lažje kot tja. Jst sem letela pa ravno obratno... morda je kakšen trik v tem, da se človek lažje prilagodi, če se mu čas premakne naprej kot nazaj. Men je blo vsekakor bolj mučno zdržati, da nisem zaspala že popoldne kot to da sem se v Avstraliji pripravila, da sem šla spat ob polnoči.

jaka pravi ...

ne ne, iz azije (recimo iz indonezije) v evropo. 3 urce manj razlike sicer, če se prav spomnim je gmt + 7

samo nazaj grede sem jo dobr odnesu. tudi zato, ker sem en dan bluzil po indoneziji, da sm prisel do jakarte, kjer sem imel zvecer avion (na avionih sicer bolj mal spim) in priletel ob cca 6. zjutraj po lokalnem času v frankfurt, pa ob ene 12ih na brnik. ker na avionu nism spal, sm bil sfukan ko kurba in sm zvečer kr lepo zaspal in se je vse kr normaliziralo...

dejansko se morš al orenk zjebat, če ne morš spat, al pa zasilt, da greš kasneje normalno spat, če si res zjeban...

Anonimni pravi ...

Nekje sem prebrala, da sta šla aktivirat vizo preden se bosta preselila v Avstralijo. Ali je to obvezno? Tudi mi se bomo jeseni preselili v Brisbane. Moj mož je ta teden dobil vizo, zato me to zanima.

Nataša

kaalen pravi ...

Ja, v najinem primeru je bilo to nujno. Datum "initial entry-a" določijo na podlagi veljavnosti zdravniškega spričevala, ki je pri nama veljal le še nekaj mesecev po tem ko so nama odobrili vizo. Do tega datuma moraš nujno vstopiti v Avstralijo, da s tem aktiviraš vizo (100% to velja za permanent residency vizo). Ker sva midva tako ali tako nameravala za stalno iti v avstralijo šele avgusta 2007 sva tako naredila ene kratke počitnice.